Zoveel mensen inclusief jij hebben dit al gezien, dank je wel.

zondag 29 april 2012

Hertje (WE 300)


Je bent een jaar of 1, en je begint te lopen, soms zie je iets wat je niet kan verklaren maar ach je bent pas 1 dus dit voorval te verklaren dat zal de komende jaren goedkomen, Toen ik een jaar of 7 was zag ik op de tv een cowboy met een paard en een hond. Die cowboy en een aantal in lengte verschillende boefjes , die cowboy schiet snel heel snel. Waar waren we gebleven ?
O ja,  je word ouder en je went er aan en het valt je op dat het er eigenlijk altijd is, (let maar eens op tijdens het autorijden en de auto voor je) maar als de zon schijnt dan is het wel wat duidelijker, in de morgen en in de avond, als de zon laag staat ben jij even lang maar als de zon in je rug schijnt lijk je veel langer, als jij je beweegd dan zie je dat, maar er staat niemand daar, in films hoor je aan muziek dat het eraan komt , als ik in een polder aan het fietsen ben zie ik tientallen muziekwaardige verschijnselen langskomen maar nee , het geluid is er niet. Nu ben ik 34 en is het voorval te verklaren, in de zomer rond een uur of 12 zie ik als ik naar beneden kijk mijn omtrek op de ondergrond, behalve als er onder mij een glazen of doorzichtig iets zoals water is.
Wat is het dan toch als ik ergens ben bijvoorbeeld een belangrijke presentatie bij een klant of op het werk toch altijd even door de lichtstraal van de dia projector  of beamer moet lopen of dan toch even mijn hand voor het witte scherm hou om een hertje of een ander dier op dit scherm te toveren, het blijft fascinerend.

We-300 is een schrijfoefening/uitdaging van Plato: Schrijf een verhaal/blog van exact 300 woorden over een bepaald woord, maar gebruik dat woord niet in de tekst. Dit keer was het woord: schaduw
Meer lezen/meedoen? 
http://platoonline.wordpress.com

7 opmerkingen:

  1. Het is misterieus.... we willen het kunnen bevatten maar dat lukt nooit helemaal....zal dat het zijn?

    Mooi geschreven....

    Fijne koninginnedag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft aantrekkelijk, hè, zo'n hondje of een hertje tevoorschijn toveren.
    Ik vindt het ook een mysterieuze we.
    We hadden het bij nader inzien ook over asperges kunnen hebben, die in de schaduw van een stuk landbouwzeil de kopjes boven de grond steken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, heel leuk. Het mysterie van de schaduw. Geweldig en dat hertje... wie herkent dat niet. Ik heb het nog vaak voor ik 's nachts het bedlampje uitklik: even mijn vingers ervoor in de hoop dat er dan eens soort hondje verschijnt. Meestal wordt het een soort eend.
    Herkenbare en prima geschreven WE, Zemiks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mysterieus Mooie herkenbare invulling. Laatst zat ik nog in de trein met de schaduw te spelen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke WE over de letterlijke schaduw en herken het hoor, wij deden dat vroeger op de muur proberen zoveel mogelijk verschillende beesten te maken met je handen. Of elkaar nazitten haha leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met het woord schaduw kun je zoveel kanten op. Deze letterlijke kant vind ik leuk beschreven. Ik speelde altijd met de vingers een konijntje voor mijn kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke invalshoek. En volgens mij doen we dat allemaal wel als er een projector ergens staat: even met je handen wat toveren.

    BeantwoordenVerwijderen